Afgelopen donderdagmiddag was een bijzonder moment. De eerste Onderweg naar huis sessie op onze nieuwe locatie. En het was volle bak. Zo’n tachtig mensen kwamen luisteren naar wat David te vertellen had over de kracht van purpose en de nieuwe p’s van (social business) marketing. Een hoge opkomst, het onderwerp is actueel.
David is jaren geleden gegrepen door de kracht van purpose. Het geeft ons en onze klanten de richting en houvast om verder te bouwen aan onze merken. De cultuur en de verbindingen met stakeholders die het tot stand brengt. Bovendien is er inmiddels een overvloed aan bewijsvoering dat purpose werkt. Maar wat ons al langer bezighield is het waarom. En daar wordt vanuit de marketingbranche minder aandacht aan gegeven.
“Theorie en praktijk wisselen elkaar goed af. Aan het einde van de sessie heb je voldoende handvatten om met het onderwerp aan de slag te gaan binnen je bedrijf.” – Mark Taris, commercial manager Vitility
En precies daar zijn we donderdag op ingegaan. Kort gezegd komt het hier op neer; we zien collectief dat de manier waarop we bezig waren (en vaak nog zijn) de problemen die zich nu aandienen niet meer oplost. We zijn zoekend naar wat het nieuwe gaat worden. En in deze zoektocht hebben mensen en organisaties behoefte aan richting en houvast. Datgene dat deze vernieuwing doorstaat en richting en houvast geeft: purpose.

“Het verhaal over de purpose van de organisatie raakt. Nico en Anouk waren in staat om met eigen voorbeelden ons allen aan te zetten om zelf aan de slag te gaan om onze merken purposeful te maken en er vooral naar te handelen.” – Paul Heijmering, Head of Marketing, Recruitment & Admissions Erasmus University Rotterdam
In onze inspiratiesessie zijn we er dieper en concreet op ingegaan en hebben we een en ander samengevat in een white paper die hier te downloaden is. Wil je hier meer over weten of heb je hier een eigen visie over dan dagen we je uit om met ons in gesprek te gaan. De sessie gaan we zeker nog eens herhalen.
