Als ervaren ontwikkelaar van jongdiervoeding ben je natuurlijk overtuigd van je eigen productkwaliteit. Maar als je de brug niet slaat naar wat dat betekent voor de veehouder word je alleen maar op prijs vergeleken. Want alle verkrijgbare producten zijn ogenschijnlijk van goede kwaliteit.
Ieder kalf gezond groot
Melkveehouders hebben de keuze. Kalveren laten groeien met eigen melk van de veestapel of gaan voor kalvermelkpoeder. Vaak laten ze het afhangen van de melkprijs die ze van ‘de fabriek’ ontvangen, de kosten dus. Maar rendement is op meerdere manieren te bereiken. Met Kalvolac kan dat. Tijd om daar zichtbaarheid voor te vergroten.
Van productdenken naar merkdenken
Tijd om door de bril van de veehouder te kijken. Wat betekent een gezonde groei van kalveren in zijn bedrijf? En hoe vertalen we dat naar een goed verhaal? Want zonder verhaal heb je niets te vertellen en rest alleen het gesprek over de prijs…
Aan de slag met een sterk merkverhaal dat vanuit de relevantie voor de veehouder geschreven is. De start van het merkdenken bij Kalvolac.
Deliverables
- Positionering en merkverhaal
- Merkbeleid
- Visuele identiteit
- Webdesign
- Communicatiestrategie
- Contentformats
- Fotografie
Opdrachtgever
- Kalvolac (by Nutrifeed)
Partners
- Fotografie: Sicco van Grieken
- Vlog en film: Kevin Cools
- Animatie: Extrafazant
- Website: Juist



Samen werken aan een gefocust merkbeeld
Bij het bepalen van de merkpositionering en het merkbeleid hebben we nadrukkelijk de co creatie gezocht met het internationale team van Kalvolac. En hebben met elkaar een duidelijke en herkenbare lijn van hoofd- en submerken ontwikkeld op de diverse behoeften van veehouders.
Daarnaast is uitvoerig stilgestaan bij de manier waarop we de communicatie goed op laten tellen naar het Kalvolac merk. Hiervoor is een communicatiestrategie uitgewerkt met als basis een viertal thema’s met kernboodschappen. Dit was het vertrekpunt voor een doorlopende storytelling aanpak.




Maak me niks wijs, maak me wijzer
De content strategie is gebaseerd op het delen van kennis en het uitwisselen van ervaring. Allemaal gericht op het gezond groot brengen van het kalf. Van goede informatie over het gebruik van de producten tot aan tips van veehouders onderling. Echte user-generated content die bijzonder effectief blijkt.

De boer op
We betrekken onze klant en haar klanten graag bij ons werk. Niet alleen voor draagvlak maar om uit eerste hand te ervaren hoe het zit. Zo ook bij de melkveehouders. Samen met hen de stal in, een praatje met de dierenarts en een leuke campagne op de beurs. Allemaal momenten waarop we onze verbeeldingskracht prikkelen en energie krijgen om door te pakken. Want ook voor ons geldt dit mooie ideaal; ieder kalf gezond groot!



Meer weten?
Benieuwd hoe Ray deze positionering naar een concept heeft vertaald?
Bel hem eens, vindt ‘ie leuk: 0413 72 60 60.