Wanneer drie verschillende bedrijven uit dezelfde sector gaan fuseren verandert er veel in korte tijd, voor medewerkers en voor de buitenwereld. Dat was bij de fusie van RV Groen, Balanz Groen en Rooden Landscape Solutions niet anders. De fusie vond plaats onder de vlag van Vebego, een familiebedrijf waar betekenisvol ondernemen diep in de genen zit.
Voor groei!
Attender Groen is een groenbedrijf. Een heel groot groenbedrijf zelfs. Maar ook een heel bijzonder groenbedrijf. Vanaf het moment dat RV Groen, Balanz Groen en Rooden Landscape Solutions hun krachten bundelden staat aandacht bij Attender Groen centraal.
Drie bedrijven, één gedachte
We gingen met een team van medewerkers uit de verschillende bedrijven aan tafel om te onderzoeken hoe we de verschillende achtergronden, visies en verhalen samen konden brengen tot één helder verhaal. Een mooi traject waarbij verschillen en overeenkomsten helder werden, maar vooral een traject waarin duidelijke keuzes werden gemaakt.
Deliverables
- Positionering
- Merkverhaal
- Merknaam
- Huisstijl
- Communicatieaanpak
Opdrachtgever en partner
Attender Groen

“Het echte verschil, dat maken we met de aandacht voor onze eigen mensen. Bij Attender Groen werken mensen met uiteenlopende achtergronden, vaardigheden en talenten. Onze persoonlijke aandacht zorgt ervoor dat al onze medewerkers de ruimte krijgen om zich te ontwikkelen en bij te dragen. Ja, wie aandacht krijgt, groeit.”
De keuzes die we gemaakt werden legden we terug in een merkverhaal. Hiermee vatten we niet alleen de essentie van die keuzes samen, maar gingen we ook op zoek naar de juiste toon voor Attender Groen.

”Het echte verschil, dat maken we met de aandacht voor onze eigen mensen.
We lieten fotograaf Sicco van Grieken een dag meelopen met de mensen van Attender Groen om een serie mooie, eerlijke foto’s te maken. Deze beelden geven Attender Groen letterlijk en figuurlijk een gezicht.



Als onderdeel van Vebego stond een deel van de visuele identiteit vast. Binnen deze kaders gaven we Attender Groen een eigen gezicht. Met een praktisch huisstijlhandboek bieden we handvaten voor de vertaling naar de meest uiteenlopende middelen.



Meer weten?
Benieuwd hoe Nico dit positioneringstraject heeft begeleid?
Bel hem gerust, hij vertelt het je graag: 0413 72 60 74.