Meer dan 10 jaar geleden werd ik geïnspireerd door, ik ben zijn naam vergeten, een spreker bij Logeion. Hij sprak toen over purpose en positionering. Over de why, de raison d’être, de BHAG… allemaal termen die op hun eigen specifieke manier iets vertellen over het ideaal van de organisatie. Zijn anekdote over Dr. Martin Luther King was geestig én maakte iets duidelijk. Zou de Washington Mall ook zo vol hebben gestaan als hij aangekondigd had met een beleidsplan te komen? Welnee, “I have a business plan” beweegt mensen nou eenmaal minder dan “I have a dream”.

Idealen hebben kracht. Wij zien dat in de dagelijkse communicatiepraktijk. Maar idealen zijn vaak verstopt in de organisatie zodat ze aan kracht inboeten. Maak ze daarom zichtbaar én tastbaar. Zorg dat de daad bij het woord wordt gevoegd. Communiceer nadrukkelijk vanuit bewijsvoering. Vanuit wat je nu al herkend als typische voorbeelden die het ideaal tot leven wekken.

We kennen Simon Sinek allemaal van zijn Golden Circles, de why, how en what. Wij gebruiken ze ook regelmatig als lens op onze camera om zaken tot de essentie en eenvoud terug te brengen. Onderstaande uitspraak van hem onderschrijft wat ik net schreef; “Pure pragmatism can’t imagine a bold future. Pure idealism can’t get anything done. It is the delicate blend of both that drives innovation.”

0413 72 60 60

SAMEN
BEWEGING
BRENGEN?

"*" geeft vereiste velden aan

Hou mij op de hoogte van interessante ontwikkelingen en events.