Sinds een jaar hangt een gong in ons kantoor. Je weet wel, zo’n ouderwetse Chinese metalen gong met van die deukjes erin. Idee van Nessy die vond dat we onze successen vaker moeten vieren en delen met elkaar. Of het nu gaat om een nieuwe klant, een mooi compliment of werk waar we trots op zijn. Alles moet gevierd worden. Of zoals wij bij Floreo geleerd hebben; focus op de plus!
Vandaag nam Bruno het initiatief. En snel volgde een tweede gong van Roy en een derde van Aart. Toen realiseerde ik me weer eens wat voor mooi werk we hebben. Onze opdrachtgevers helpen hun verhaal te vinden en hen helpen deze in te zetten om een stap verder te komen richting hun doel. Dat voelt goed. Zeker als het organisaties zijn die Happy Profit nastreven.
Voor ons een voorwaarde om goed werk te kunnen leveren. De kern van Happy Profit (volgens inspirator Herman Toch) is dat het prima, belangrijk en zelfs leuk is om winst te maken, maar dat het een beloning moet zijn voor waardevol handelen.
- Maak je klanten gelukkig
- Laat een betere wereld achter
Deze waarde moet je als bedrijf creëren vanuit intrinsieke motivatie, vanuit je kern, je ziel en authenticiteit. Daarom even terug naar de eerste gong van vandaag. Sinds enkele maanden werken we voor social enterprise IBN Groep. Onze eerste klus was de herpositionering van cultuurtechnisch bedrijf Ploegmakers. Sinds 2010 onderdeel van IBN. Vanaf de eerste kennismaking was duidelijk dat we te maken hadden met een bijzondere organisatie. Ruwe bolsters, blanke pit.
De kennismaking duurde 2 uur waarbij het slechts 15 minuten ging over wat ze doen; maaien, snoeien, zagen en zaaien. Het ging alleen maar over de betekenis van het werk voor de klanten, medewerkers en maatschappij. Prachtig! Hier kunnen we wat mee bij David. Een echt purpose-driven-brand die we een stap verder kunnen brengen met marketing en communicatie.
Gisteren vierde Ploegmakers het 50-jarig bestaan. Een mooie gelegenheid om de nieuwe corporate identity te onthullen in het bijzijn van klanten, collega’s en andere stakeholders. Aart en ik waren er ook en voelden de trots. De trots van een club die alles doet om klanten gelukkig te maken en zeker een betere wereld achter laat.
Laat mens en omgeving groeien is de belofte. En dat is geen loze belofte. Lees meer over Ploegmakers op www.ploegmakers.nu.