We hebben een WAT-relatie. Een wat? Ja, ik bedoel de WAT-relatie, de Working-Apart-Together-relatie. Dat wat we massaal doen sinds de welbekende uitbraak. Je weet wel dat digitaliseren waar we al…
De tijd is daar. Mijn allereerste verhaal op het internet. Waarom nu? Ik schrijf deze tekst in de trein met een mondkapje op. De drang om te ventileren is letterlijk…
De coronacrisis zet het leven van velen behoorlijk op zijn kop. Zowel privé als zakelijk. Door het ‘zo-veel-mogelijk-thuiswerken’ loopt dat trouwens meer dan ooit door elkaar heen. Als ik voor mezelf…
Een mooi credo, ons credo. En altijd het vertrekpunt van ons denken en doen. Dat kan ook niet anders als het je kernopdracht is om organisaties te helpen bij het…
Mensen maken de organisatie. Zo vormen de verhalen van medewerkers ook gezamenlijk het verhaal van een organisatie. Om deze verhalen op te graven spelen wij graag een eigen spel met…
Tijdens mijn docentstage bij David ben ik regelmatig onder de indruk als ik een voorbeeld zie van een uitgewerkte merkpresentatie. Heel knap hoe het team van specialisten er telkens weer…
Helemaal niet erg volgens Jasper de Boom, expert in strategische communicatie. Tijdens zijn masterclass op donderdag 14 november, op uitnodiging van David stelt hij zelfs dat we dit moeten koesteren.…
Meer dan ooit ligt er gevaar op de loer voor afdelingen communicatie. Social mediakanalen schreeuwen om aandacht. Issues schieten als paddenstoelen uit de grond. Collega’s die steevast het hardst schreeuwen,…
Werken. We doen het allemaal. Sommigen leven ervoor, anderen ervan. Feit is dat we een groot deel van ons leven doorbrengen op de werkvloer. Maar waarom? Tuurlijk, het geld moet…
Noem eens een superheld. Je kent er minimaal één, gegarandeerd. En je weet vast welke superkracht bij die held hoort. Want superkracht – en een goede inborst – maken de…
Waar is Joop? Dat zinnetje blijft bij mij hangen na de masterclass van professor narratieve communicatie José Sanders van de Radboud Universiteit over de kunst van een goed verhaal. Ze…
De vakantieperiode is altijd zo’n tijd waarin je nadenkt, reflecteert en een beetje wegdroomt. Ook nu weer, aan de keukentafel met een goede kop koffie. De buitendeur open en de…
Zonder verhaal heb je niets te vertellen. Dat is ons credo. En dat is waar wij ons elke dag mee bezig houden. Onze opdrachtgevers hun verhaal laten vinden, verbeelden, eigen…
Gisteren mocht ik een verhaal vertellen op het Congres van de Digitale Communicatie dat Avans Hogeschool heeft georganiseerd. Tussen sprekers van RUMAG en Tony’s Chocolonely door heb ik met een…
De sessie werd afgetrapt door Avans lector Kaj Morel, pionier van de betekeniseconomie, identiteitsmarketingexpert en ondernemer. Hij nam ons mee in failliet van het oude neoliberale denken en de grondbeginselen…
Ons credo is eenvoudig. Zonder verhaal heb je niets te vertellen. Je verhaal maakt helder waarom je bestaat en waarom je aantrekkelijk bent. Klinkt logisch toch? En tegelijk zien we…
De meeste bedrijven weten wel dat hun merk steeds belangrijker wordt. Het geeft richting, houvast en duidelijkheid in een tijd waarin alles razendsnel verandert en vrijwel niets meer zeker lijkt.…
Vandaag ben ik afgereisd naar Den Bosch voor mijn eerste ‘werkdag’ in het lectoraat New Marketing van Avans Hogeschool. Ik noem het ‘werkdag’ omdat we lekker hands on aan de…
Zou jij niet dagvoorzitter willen zijn? Daar moet ik even over nadenken zei ik. Nooit gedaan… lukt me dat… het lijkt me wel leuk. En na een paar dagen dacht…
Een paar weken geleden was ik te gast bij de schooljaaropening van ROC Midden Nederland. Dit keer waren ook externe organisaties welkom en speciaal voor hen was er een mini-symposium…